Tilmeldimg til 2024

Tilmelding til Ringen Rundt 2024 åbner 1. april !

 Og du kan tilmelde dit historiske køretøj HER!

torsdag den 6. november 2014

Flere glemte film

For et par uger siden fik jeg en mail fra Jens. Han reagerede på et indlæg han havde set i Veteranposten, hvor Carsten Frimodt efterlyser billeder fra Ringen til hans kommende todelte værk om Roskilde Ring. Jens forklarede, at han havde noget smalfilm fra Ringen liggende - og Carsten sendte Jens videre til mig (tak for dét, Carsten).
I går tog jeg så turen til Virum for at hente filmen og den håndfuld programmer fra '65 og '66, Jens havde gået og gemt på siden da. Programmerne er i fin stand og vidner om en engageret tilskuer, der sirligt har noteret tiden på de første tre placeringer, hver gang han var til løb (tak for det, Jens).

Nu skal vi bare ha' set filmen igennem, og sendt den til digitalisering. Det bliver nok ikke i dag, for når jeg mødes med Otto over middag, er det for at køre til Jyderup og sætte (den formodentlig) næstsidste sten i produktion. Det var alt for nu - jeg vil slutte af med en opfordring:


Ligger du inde med smalfilm fra Ringen, som du vil dele med offentligheden, så tag fat i os!

Man føler sig næsten i "metafysisk" kontakt med fortiden, når man roder med arkivalia...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar