Tilmeldimg til 2024

Tilmeld dit klassiske køretøj her

 Direkte link til  YourTicket!

torsdag den 20. oktober 2016

Og det var syd for Køge...

.. ja, eller det var faktisk nord. KOA havde spurgt om ikke jeg ville indgå i deres efterårsprogram, så jeg lagde vejen forbi en torsdag aften. Lugten af mørt træ lagde bare til autenciteten af deres klubhus. Jeg forestiller mig, at dommertårnet på Ringen har lugtet sådan. Sådan som alle klubhuse af ældre dato lugter: min barndoms fodboldklubhus på "sporteren" i Vor Frue, Hedeland Motorklubs lokaler på Maglehøj - lugten af et kolonihavehus en kold aften, hvor de er varmet op af elradiatorer. 


Jeg afholdte mig fra at snakke fodbold med gutterne da Roskilde og Køyge har et anstrengt forhold

Til gengæld snakkede vi en del om Ringen og i særdeleshed klubbens gamle bestyrelsesmedlem, Vagn Bro, som i 1960 bragte op i Folketinget, at han ville have Roskilde Ring lukket. Jeg kunne mærke at alle skammede sig, men jeg lod dem vide, at vi i Roskilde ikke bar nag (over det). 



På trods af snakken om Vagn Bro, lukning og Folketing sluttede en hyggelig aften af med, at jeg fik overrakt et par flasker vin - og tilmed et lift hjem. Flinke folk dernede i Køge - selvom jeg ser mere træt ud på billedet end jeg var.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar