Tilmeldimg til 2024

Tilmelding til Ringen Rundt 2024 åbner 1. april !

 Og du kan tilmelde dit historiske køretøj HER !

søndag den 7. april 2019

Pirelli-svinget og Lucas-broen tilbage på Roskilde Ring!

Roskilde Ring har siden 2003 været en disc golf-bane. Så spørger du sikkert "hvad er disc golf"? For forståelsens skyld er det nemmest at kalde det golf med frisbees, hvor hullerne i jorden er en kædebesat kurv, der mest af alt ligner en blanding af en foderstand fra zoologisk have og en basketkurv. Man må bare ikke kalde det frisbee golf, da "frisbee" er et registreret varemærke.  Gutterne der spiller disc golf på Roskilde Ring, har for nyligt udvidet banen fra ni til 12 huller. I den forbindelse foreslog jeg, at man gav hullerne navne, der relaterede til den gamle motorbane - det var de med på, hvis jeg kunne fortælle lidt om hvor, hvordan og hvorledes. Så det gjorde jeg
Så nu hedder de forskellige huller Pirelli-svinget, Dommertårnet, Lucas-broen alt efter hvor de ligger. Da der skulle bruges 12 navne og ikke alle ligger præcis, hvor der var et navn på noget på den gamle Ring, måtte jeg være lidt kreativ. Jeg har derfor opkaldt to af hullerne efter to mænd, som jeg synes vi måske glemte lidt i filmene og på stenene. Derfor hedder to hullerne henholdsvis Cognacs kurve og Vognmandens apex. 


Foto: Stephen Skriver, RRDGK



Foto: Stephen Skriver, RRDGK

Ingen kommentarer:

Send en kommentar