Tilmeldimg til 2024

Tilmelding til Ringen Rundt 2024 åbner 1. april !

 Og du kan tilmelde dit historiske køretøj HER !

onsdag den 10. juni 2015

Cykelrytterne rør på sig...

Al den virak der har været omkring Roskilde Rings 60-års jubilæum, har bragt mange sjove ting de sidste uger. Artikler og udtalelser her og dér. Det er ikke nogen nyhed for undertegnede, at man også kørte cykelløb på Ringen. Når man sidder og kigger to gange 14 års mikrofilm igennem for artikler om Roskilde Ring, begynder man også at reagere på "Roskilde Cykle Ring" - og RCR brugte flittigt banen til landevejstræning.

Men tilsyneladende har Ringen også lagt asfalt til en regulær legende indenfor cykelsport. Jeg kender navnet Eddy Merckx, men jeg havde aldrig hørt om Fausto Coppi, før min ven Ove delte denne artikel på min Facebookvæg:



Jeg kunne ikke stå for den her formulering på Wikipedia: "Selvom Eddy Merckx' sejrsliste uden tvivl er større, mener mange eksperter alligevel, at Coppi er alle tiders største cykelrytter." Det lyder jo som en beskrivelse man kunne bruge på d'herrer Brabham og Moss. 

Vi undersøger i skrivende stund, om der er materiale og sponsorer til en sten om cyklingen på Roskilde Ring. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar